Wie groß müssen meine Charaktere sein?

  • #1, z Retrogame-FanFriday, 08. March 2013, 14:24 hodinky 12 years ago
    Wie groß sollten denn meine Charaktere sein? Zurzeit sind die 100 Pixel hoch.

    Bažant

    59 Posts


  • #2, z afrlmeFriday, 08. March 2013, 14:29 hodinky 12 years ago
    they should be approx (more or less) half height of default game resolution - for your main character animations (walking, actions, random, normal talking etc)

    but varies depending on character height/type (person, animal, monster etc)

    Imperátor

    7285 Posts

  • #3, z Retrogame-FanFriday, 08. March 2013, 14:33 hodinky 12 years ago

    My spielauflösung has 1920 x 1200 (so that my screen). so should the resolution of 960 x 600 characters be?

    Bažant

    59 Posts

  • #4, z Retrogame-FanFriday, 08. March 2013, 15:03 hodinky 12 years ago
    Jetzt bin ich verwirrt. wie groß sollte denn jetzt der charakter sein?

    Bažant

    59 Posts

  • #5, z afrlmeFriday, 08. March 2013, 15:26 hodinky 12 years ago
    Das mit der Breite müsste Dir selbst einleuchten,bei 2 Personen wäre ja dann der ganze Raum ausgefüllt ;-)
    Kleiner Tipp,nimm einfach mal ein Bild in der Auflösung deines Spiels und ziehe Boxen,bei der Breite muss man bedenken das man von ausgestreckten Armen ausgehen sollte.(Und wie ARFLme schon sagte,wenn im Spiel wesentlich grössere Charaktere im Vergleich zum Hauptcharakter vorkommen muss man das am Anfang einplanen.)


    haha I said height as in top to bottom not width wink
    approx half height of game default resolution for character scaled at 100%!

    What SaschDo mentioned about using boxes to draw your characters in is a good idea! - I was going to mention something similar myself!

    P.S: it's a good idea to draw all your characters for each animation inside of the same canvas & export each with same canvas (height/width) it may make image size slightly larger than cropping to fit around the animation but it will save you from having to reposition each frame inside of VS as they will all be in correct position automatically - unless you don't mind repositioning each frame to save on vram wink

    Imperátor

    7285 Posts

  • #6, z Retrogame-FanFriday, 08. March 2013, 17:46 hodinky 12 years ago
    Also, damit ich jetzt endlich verstehe: Wie viele Pixel soll es jetzt groß sein?

    Bažant

    59 Posts

  • #7, z EinzelkämpferFriday, 08. March 2013, 17:52 hodinky 12 years ago
    Hauptfigur ca. 600 Pixel (= halbe Höhe deiner Spielauflösung) hoch, andere Charaktere im selben Maßstab wie die Hauptfigur

    Bažant

    81 Posts

  • #8, z Retrogame-FanFriday, 08. March 2013, 18:03 hodinky 12 years ago
    Gut, habe ich jetzt in Cinema4d gerendert, aber das ist ein wenig groß.

    Bažant

    59 Posts

  • #9, z afrlmeFriday, 08. March 2013, 18:10 hodinky 12 years ago
    you should really be working in 1920x1080 rather than 1200 wink

    1080 is standard HD resolution & will use less VRAM than 1200 - well to a degree smile

    you can scale your characters down further inside of each characters properties tab + your characters will be scaled according to each scenes way systems.

    Imperátor

    7285 Posts

  • #10, z Retrogame-FanFriday, 08. March 2013, 23:23 hodinky 12 years ago
    Kay. Mal sehen ob das was wird. Jetzt muss ich nur noch die Umrandung beim Rendern wegkiriegen.

    Bažant

    59 Posts

  • #11, z BigStansSaturday, 09. March 2013, 17:33 hodinky 12 years ago
    SIeht gut aus auf dem Beispiel.
    Die Charaktergröße ist natürlich abhängig davon was rauskommen soll. Etwas auf den VRAM schauen, z.B. mit dem Tool GPU'z.

    Čestný člen

    361 Posts