Item Beschreibung Pop-Up

  • #1, z nobibyteSaturday, 17. December 2016, 22:52 hodinky 8 years ago
    Hallo miteinander,

    ich hätte eine Frage und zwar würde ich gerne wissen ob folgende Funktion bzw. diese Idee überhaupt funktioniert: Ich und ein paar Freunde programmieren ein kleines Spiel über die Renaissance und wir haben uns ein Feature überlegt, das wir gerne ins Spiel implementieren möchten. Sobald ein Gegenstand aufgehoben wurde, wird ein kleines Fenster mit dem Bild von diesen Gegenstand und einer Beschreibung, in Form eines Textes, unter dem Bild erscheinen; ungefähr wie bei dem Spiel "Valiant Hearts". Ist dies überhaupt möglich?

    Beispiel hier




    Bažant

    2 Posts


  • #2, z afrlmeSunday, 18. December 2016, 00:07 hodinky 8 years ago
    Bing isn't doing a great job of translating your text. It's saying "As soon as an object was removed..." - I assume this means picked up/taken?

    Anyway, yes it's possible with the interface section. Create an interface dedicated to item information, create & add the background for it. Simplest thing would be to make the entire background images canvas size, the same width & height you are using as your default game resolution. You would then create buttons (basically same as scene objects, except in interfaces they are called buttons). 1 per item. & they should be set to "action area" type in the button properties tab. You would need to create a condition for each button which you link to the button properties tab so that you can toggle show/hide the image/animation you assign to it by changing the condition to true or false.

    You would also show/hide the interface via the show/hide interface action part.

    Sorry if this isn't making much sense. I don't speak much German, but this method would be the way to go about it.

    Imperátor

    7285 Posts

  • #3, z nobibyteSunday, 18. December 2016, 16:22 hodinky 8 years ago
    Thank you for the reply and your idea. The translating part "As soon as an object was removed..." is wrong but you guess it right anyway.

    Bažant

    2 Posts