Problem mit Grafikimport

  • #1, z jmbmFriday, 26. August 2016, 23:21 hodinky 8 years ago
    Hallo liebe Leute,

    ich habe gerade versucht eine Grafik zu importieren, doch leider wird diese mit sehr merkwürdigen Fehlern angezeigt, nachdem ich sie importiert habe. Dann habe ich noch mal eine Testgrafik erstellt, mit dem gleichen Ergebnis.

    Im ersten Bild ist die Testgrafik in Krita zu sehen, wie sie eigentlich aussehen sollte.
    Auf dem Zweiten ist dann das Ergebnis zu sehen.

    Das Ganze wurde als .png exportiert. 16bit Farbraum, RGB (vielleicht hat es etwas damit zu tun? Ich habe leider keine Ahnung davon).

    Hat jemand eine Idee, wo mein Fehler liegen könnte? Ich gehe stark davon aus, dass es am Export-Format liegt, da die Beispielprojekte auch ohne Grafikfehler funktionierten.

    Bažant

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  • #2, z afrlmeFriday, 26. August 2016, 23:52 hodinky 8 years ago
    Sounds like you've used the wrong export settings, the correct settings in let's say Photoshop for png files is... rgb / 8bit, if I remember correctly - don't currently have photoshop installed at the minute to check.

    Once you have exported a working png, feel free to convert your png file to webp format at 100% quality lossy with XnConvert (a free batch image convertor) for roughly the same quality images with about 50% less file size. It's all about the optimization. wink

    Imperátor

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  • #3, z jmbmSaturday, 27. August 2016, 09:37 hodinky 8 years ago
    Thank you! With 8-bit it just works fine. And thanks for the little hint about XnConvert. I will try that out later.

    But i also found out that those graphic errors only appear when i export the 16bit png with the alpha-channel.


    Bažant

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  • #4, z afrlmeSaturday, 27. August 2016, 12:00 hodinky 8 years ago
    Visionaire only seems to be able to correctly draw images with specific settings. Png with the settings I recommended is the official recommended image format, whereas we recommend converting your images & animations afterwards to webp format if you want the best optimization for your game as it's really hard to notice the difference between the quality of your png versus a webp version of your image exported at lossy quality 100%.

    The good thing about using webp is the file-sizes tend to be a lot smaller than png versions of your images, which means less hard drive space is used & images / animations will be loaded faster, which is great for people using laptops & lower-end machines.

    https://wiki.visionaire-tracker.net/wiki/Image_Encoding
    https://wiki.visionaire-tracker.net/wiki/Game_Optimization

    Imperátor

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  • #5, z sommer1993Saturday, 27. August 2016, 15:28 hodinky 8 years ago
    Seit einiger Zeit hat photoshop eine Kodierung hinter den Bildern die visionaire nicht verwenden kann, jedenfalls nicht immer. Du kannst png im photoshop erstellen und Sie mit einem anderen Programm noch mal abspeichern das auch png erstellen kann zum Beispiel mit Gimp 2. Solltest einfach aufpassen das du nicht deine ganze Arbeit kaputt machst, hat das Programm kein png Format wird alles was Transparente ist aufgefüllt.

    Bažant

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  • #6, z sebastianSaturday, 27. August 2016, 17:54 hodinky 8 years ago
    @afrlme could you add a notification to the wiki article (https://wiki.visionaire-tracker.net/wiki/Image_Encoding) and mention that it works (best/only) with 8bit pngs ?

    Kapitán

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  • #7, z afrlmeSaturday, 27. August 2016, 18:30 hodinky 8 years ago
    Sure, I'll add it in a bit. wink

    Imperátor

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